چک لیست اسباب کشی

کامل ترین لیست اسباب کشی آسان و ارزان

مقدمه

اسباب کشی و جابه جایی منزل یکی از کارهایی است که هر انسانی در طول زندگی خود حداقل یک بار آن را تجربه می کند. از طرفی، اسباب کشی و تغییر محل زندگی امری است که تغییرات زیادی روی سبک زندگی افراد می گذارد و می تواند چالش‌ های زیادی به همراه خود داشته باشد. پس قبل از انجام آن باید اطلاعات و تحقیقات کافی راجع به این کار انجام دهید و بتوانید یک چک لیست اسباب کشی را تهیه کنید.

اگر در شهر زیبای شیراز زندگی می کنید و قصد حمل اثاثیه منزل شیراز را دارید، نیازمند به یک شرکت باربری شیراز دارید. برای اینکه جابه جایی شما به بهترین شکل انجام شود، هوشمندانه ترین کار این است که تمام کارهایی که می خواهید انجام دهید را یادداشت کنید و یک چک لیست برای انجام کارهای تان تهیه کنید. حتما برای شما پیش آمده که برای کارهای روزمره خود از جمله خرید چک لیستی تهیه کنید تا بدانید چه چیزهایی باید بخرید و آن ها را فراموش نکنید. در ادامه مقاله درباره طرز تهیه اصولی یک چک لیست اسباب کشی توضیح می دهیم.

کامل ترین لیست اسباب کشی آسان و ارزان

چک لیست اسباب کشی

 برای اسباب کشی هم نیازمند یک یا چند چک لیست هستید تا بدانید در هر برهه زمانی قبل و بعد از اسباب کشی چه کارهایی باید انجام دهید تا جابه جایی آسان تری داشته باشید و چیزی را از قلم نیندازید. از جمله مواردی که در زمان تهیه چک لیست اسباب کشی باید به آن توجه کنید شامل:

  • لیست کارهایی که یک ماه قبل از اسباب کشی باید انجام دهید

حدودا یک ماه قبل از اسباب کشی بهترین زمانی است که شما می توانید اسباب کشی خود را برنامه ریزی کنید و چک لیست خود را به بهترین شکل ممکن بنویسید. یک ماه قبل از اسباب کشی طبعا شما منزل مورد نظر خود را پیدا کرده اید و حال زمانی است که هماهنگی‌ های لازم را باید انجام دهید.

مرحله اول که باید در صدر چک لیست اسباب کشی خود یادداشت کنید، این است که روز اسباب کشی را مشخص کنید و آن را به مشاور املاک خود اطلاع دهید و حتما اگر منزل برای شما نیست و آن را اجاره کرده اید روز مورد نظر را با صاحبخانه خود هماهنگ کنید.

مرحله بعدی این است که اگر دارای فرزند هستید که دانش آموز هستند، یک ماه قبل از اسباب کشی بهترین زمانی است که باید محل مدرسه فرزندان را تغییر داده و نزدیک به خانه جدید آن ها را ثبت نام کنید. در مرحله بعد بهتر است کارشناسی فنی را به منزل جدیدتان ببرید تا خانه را از نظر تاسیسات و اتصالات برق و فنی بررسی کند تا اگر مشکلی وجود داشت از جمله مشکلاتی در زمینه کولر ، شیرآلات و… آن ها را تعمیر کنید.

مورد دیگری که باید یادداشت کنید این است که در مورد شرکت های باربری مختلف تحقیق کنید و از آن ها قیمت گرفته و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید و هماهنگی های لازم را با آن ها انجام دهید. حال زمان این است که وسایلی که برای جمع کردن اسباب به آن ها نیاز دارید مثل کارتن، چسب، ضربه گیر پلاستیکی و روزنامه را خریداری کنید و حتما یک ماه قبل از اسباب‌ کشی مقدار بار خود را اندازه گیری کنید تا به اندازه کارتن تهیه کنید و کامیون هماهنگ کنید. در صورتی که قصد اسباب کشی در شهر شیراز را دارید و به دنبال بهترین و معتبرترین شرکت باربری هستید، می توانید به مجموعه تضمین بار شیراز مراجعه کنید.

تهیه چک لیست اسباب کشی

  • لیست کارهایی که دو هفته قبل از اسباب کشی باید انجام دهید

دو هفته قبل از روز اسباب کشی زمانی است که باید روند کارها را سرعت ببخشید تا زمان کم نیاورید. در این برهه زمانی باید جمع آوری و کارتن کردن وسایل را شروع کنید. برای این کار اول از همه باید وسایلی که کمتر از آن ها استفاده می کنید را جمع کنید.

یکی از کارهایی که بسیار به آسان شدن اسباب کشی شما کمک می کند، این است که پس از جمع کردن وسایل هر اتاق روی کارتن های وسایل هر اتاق شماره گذاری کنید یا نشانه‌ ای بگذارید و آن را در چک لیست خود ثبت کنید تا بدانید وسایل هر اتاق یا قسمت در کدام کارتن است.

مرحله بعد این است که به یخچال و فریزر خود نظم دهید و غذا های باقی مانده  و اضافی را ساماندهی کنید و فریزر خود را یخ زدایی کنید و چیزهای اضافی را مصرف کنید تا چیز هایی که احتیاج ندارید را با خود نبرید. وسایل شخصی و مورد استفاده خود را در یک کیف جمع آوری کنید تا در صورت نیاز به دنبالشان نگردید.

برای آسان تر شدن اسباب کشی تصمیم بگیرید که واقعا به چه وسایلی نیاز دارید و وسایل اضافی را دور بریزید. بهتر است دو هفته مانده به اسباب کشی آدرس جدید خود را در اداراتی مثل پست و ثبت احوال تغییر دهید و تغییر محل زندگی خود را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید.

  • لیست کارهایی که یک هفته قبل از اسباب کشی باید انجام دهید

یک هفته قبل از اسباب کشی زمانی است که بسیار به روز موعود نزدیک هستید و باید برنامه ی دقیق تری داشته باشید. در این زمان باید بسته بندی و کارتن کردن وسایل را تمام کرده باشید. یکی از کارهایی که باید در چک لیست اسباب کشی یادداشت کنید این است که حتما وسایل ارزشمند خود مثل طلا و اسناد و مدارک شناسایی خود را به فردی امن بسپارید یا در جای مطمئن بگذارید تا گم نشوند.

مرحله بعد این است که حتما برای نظافت منزل جدید خود اقدام کنید و تعدادی کارگر را برای نظافت استخدام کنید یا خودتان دست به کار شوید. کار دیگری که باید در چک لیست خود ثبت کنید، این است که یک هفته قبل بهترین زمان برای جدا کردن وسایل باز کردنی مثل تخت خواب ها و لوسترهای جدا شونده و وسایلی است که باید بسته بندی شوند.

در این زمان باید وسایل بزرگتر را مثل فرش ها جمع و لول کنید و با پلاستیک و بسته بندی کنید. همچنین مبل ها را هم به وسیله ضربه گیر های پلاستیکی بسته بندی کنید تا در زمان اسباب کشی خراش نبینند. کار دیگری که باید انجام دهید این است که هماهنگی خود را به صورت دقیق با شرکت باربری انجام دهید و تعداد کارگرانی که می خواهید را به باربری اطلاع دهید تا به اندازه ای که احتیاج دارید بتوانید خدمات را از این مجموعه ها دریافت کنید.

چک لیست اسباب کشی

  • لیست کارهایی که یک روز قبل از اسباب کشی باید انجام دهید

یک روز قبل از جابجایی باید تمام کارها را تکمیل کنید. در این روز بهتر است تمام وسایلی که بسته بندی کرده اید و کارتن ها را دم درب ورودی بچینید تا زمان تان هدر نرود. شب قبل از جابجایی حتما وسایل برقی مثل تلویزیون، لباسشویی، یخچال و فریزر را از برق جدا کنید.

کشو ها و کمدها اتاق خواب را برای آخرین بار چک کنید تا مطمئن شوید که چیزی را فراموش نکرده باشید. گوشی و لوازم برقی که برای روز اسباب کشی نیاز دارید را به شارژ بزنید و لوازم شخصی و مهم خود را که در یک کیف قرار دهید. حتما شب قبل از جابه‌جایی زود بخوابید و به خوبی استراحت کنید تا روز موعود خواب آلود و خسته نباشید.

سخن آخر

در این مقاله شما را با همه نکاتی که باید در چک لیست اسباب کشی خود برای جابجایی یادداشت کنید، آشنا کردیم و شما با خواندن این مطلب می توانید چک لیست مناسبی برای خود تهیه کنید و اسباب کشی آسانی داشته باشید. بهترین کار این است که تمام کارهای خود را از روی چک لیست علامت بزنید و طبق آن پیش بروید تا چیزی را از قلم نیندازید و یک جا به جایی منظم داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.