بسته‌ بندی صحیح جواهرات در اسباب کشی

نحوه بسته‌ بندی صحیح جواهرات و وسایل ارزشمند در اسباب کشی

مقدمه

اسباب کشی همیشه خسته کننده و دردسر ساز است، چرا که امکان دارد به وسایل شما آسیب وارد کند. برای جلوگیری از این اتفاقات و داشتن یک خاطره خوب از جابجایی، بهتر است با نحوه ی بسته‌ بندی کردن مدارک و وسایل ارزشمند خود آشنایی لازم را پیدا کنید، تا خیالتان از بابت جابجایی آن ها و آسیب دیدنشان راحت باشد. جواهرات از آن دسته از وسایل گرانبهایی می باشند که هنگام اسباب کشی بایستی به نحوه ی درست آن ها را بسته ‌بندی و جاسازی کنید، تا گم نشوند و نشکنند. من در این مقاله قصد دارم، از نحوه ی بسته‌ بندی صحیح جواهرات در اسباب کشی برای شما مطالبی را ارائه دهم. برای یک اسباب کشی راحت و تضمینی من به شما گروه حمل اثاثیه منزل شیراز تضمین بار را معرفی می‌ کنم.

نحوه بسته‌ بندی صحیح جواهرات و وسایل ارزشمند در اسباب کشی

آشنایی با روش ‌های بسته ‌بندی صحیح لوازم با ارزش در اسباب کشی

اولین گام در هنگام اسباب کشی مشخص کردن وسایل گران قیمت با استفاده از نوشتن لیست آن ها می باشد. بعد از آن شما بایستی از کارتن ‌های مقاوم و محکم برای بسته ‌بندی استفاده کنید، چرا که کارتن ‌های کهنه و قدیمی امکان دارد در حین اسباب کشی پاره شوند و وسایل داخل آن ها بشکنند یا گم شوند. در هنگام بسته ‌بندی جواهرات کوچک مثل طلا در صورتی که جعبه جواهرات در منزل دارید از آن استفاده نمایید، زیرا دیواره‌ های آن محکم بوده و ساختار داخلیش بسیار نرم و لطیف است. اما چنان چه از این جعبه‌ ها نداشتید، می ‌توانید از بازار نمونه‌ های چند منظوره آن را تهیه کنید.

بعد از آن با جاسازی کردن این جعبه ‌های کوچک در داخل یک کارتن بزرگ می ‌توانید آن ها را بسته ‌بندی نمایید. برای جلوگیری از آسیب به جعبه ‌ها هم می‌ توانید پلاستیک‌ های حباب ‌دار ضربه ‌گیر را در بین آن ها قرار دهید. شرکت تضمین بار یکی از بهترین مجموعه های باربری در شیراز است که در این زمینه می ‌توانند به شما کمک کنند.

آشنایی با روش ‌های بسته ‌بندی صحیح لوازم با ارزش در اسباب کشی

بسته‌ بندی گوشواره‌ ها

برای آن که بتوانید از آسیب به گوشواره‌ های با ارزش خود جلوگیری کنید، بهتر است اگر کارت ویزیتی دارید که قابل استفاده نیست، را برای نگه داری آن ها استفاده نمایید. به این صورت که بر روی آن چند سوراخ با پانچ ایجاد می‌ کنید و سپس گوشواره‌ های خود را به آن آویزان می نمایید. در این صورت در هنگام جابجایی گوشواره‌ های شما گم نمی ‌شوند. بعد آن ها را در جعبه جواهرات قرار داده و درب آن را ببندید.

استفاده از رول کاغذ توالت یا نی برای بسته ‌بندی جواهرات

اگر گردنبندی دارید که ضخامت آن از نی‌ های نوشیدنی بیشتر است، می ‌توانید با استفاده از رول ‌های دستمال توالت دستبند و گردنبند خود را در آن قرار داده و با استفاده از یک کاغذ اطراف رول را بپوشانید. این روش بسته ‌بندی کمک می ‌کند، تا گردنبند و دستبندها به یک دیگر گره نخورند. بعد از آن می ‌توانید آن را در یک جعبه کوچک قرار دهید.

یک روش دیگر استفاده از نی نوشابه می ‌باشد به این صورت که گردنبند و دستبند‌های ظریف خود را می ‌توانید در آن قرار دهید و انتهای نی را ببندید. این کار نیز مانع گره خوردن جواهرات می ‌شود.

بسته بندی با کارتن تخم مرغ

یکی دیگر از روش ‌های بسته‌ بندی جواهراتی مانند: انگشتر و گوشواره‌ ها استفاده از کارتن ‌های تخم مرغ می ‌باشد. در ابتدا باید طلای مورد نظر را با کاغذ بپوشانید. سپس در داخل هر حلقه کارتن تخم مرغ آن ها را  قرار می ‌دهید و در مرحله آخر با استفاده از یک رول سلفون کل کارتون را بسته بندی می ‌کنید.

استفاده از حوله های مسافرتی

حوله های مسافرتی با سایز کوچک هم برای بسته ‌بندی جواهرات می ‌توانند بهترین گزینه باشند. به دلیل نرم بودن این حوله ‌ها احتمال ایجاد خط و خش بر روی طلا و شکسته شدنشان وجود ندارد. در این روش بعد از قرار دادن جواهرات در وسط حوله آن را رول کنید و با یک پارچه دیگر ببندید.

پلاستیک زیپی

پلاستیک‌ های زیپ ‌دار نیز برای بسته ‌بندی جواهرات ایده خوبی می ‌باشند. شما می ‌توانید آن ها را در هر سایزی که نیاز دارید از بازار تهیه کنید و سپس با قرار دادن جداگانه ی حلقه، گوشواره و طلاهای دیگر آن ها را بسته ‌بندی نمایید. بعد از آن برای این که گم نشوند، بهتر است همه پلاستیک ‌ها را در یک جعبه قرار دهید و درب آن را ببندید.

بسته بندی جواهرات

بسته ‌بندی با استفاده از جوراب

اگر وقت و هزینه کافی برای بسته‌ بندی جواهرات را ندارید، من به شما توصیه می ‌کنم از جوراب برای این کار استفاده کنید. جوراب‌ ها فضای کمی را به خود اختصاص می ‌دهند و به راحتی شما قادرید آن ها را در کیف خود قرار دهید و با خود حمل کنید.

چگونه اشیای ارزشمند را به شکل صحیح بسته بندی کنیم؟

وسایل با ارزش در اغلب موارد حساس ‌تر بوده و آسیب پذیر ترند. به همین خاطر شما در بسته‌ بندی آن ها بیشتر باید دقت کنید. استفاده از کارتن ‌های مقاوم و جدید می ‌توانند تا حد زیادی از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری نمایند. راهکار دیگر برای محافظت از اشیای ارزشمند خود استفاده از نایلون ‌های حباب ‌دار در بین آن ها و یا پوشاندن آن ها توسط این نوع پلاستیک ‌ها در هنگام بسته ‌بندی می ‌باشد. در نهایت برای جلوگیری از باز شدن درب کارتن بهتر است از چسب‌ های مرغوب با سایز پهن و بزرگ استفاده کنید.

نتیجه گیری:

ترفند های بسیار زیادی را برای بسته‌ بندی صحیح جواهرات در اسباب کشی می توان به کار برد. همان طور که در این مقاله اشاره کردم محکم بودن کارتن یک اصل اساسی برای بسته ‌بندی این نوع وسایل می ‌باشد. علاوه بر آن نحوه چیدمان این وسایل باید به گونه ‌ای باشند که همه فضای داخلی کارتن را پر کنند، زیرا این کار مانع از تکان خوردن آن ها و در نتیجه جلوگیری از شکستنشان می ‌شود.

مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید نام نویسی کردن کارتن ها و جایگذاری کارتن های سایز کوچک در داخل سایز های بزرگ آن می ‌باشد. این کار از شلوغی و گم شدن کارتن های کوچک جلوگیری می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.