بسته بندی وسایل شکستنی

روش های بسته بندی ظروف شکستنی در اسباب کشی

مقدمه

جابجایی و اسباب کشی منزل یکی از کارهایی است که باید با دقت و نظم انجام شود تا باعث وارد شدن آسیب به وسایل در نشوید. به همین دلیل باید قبل از اسباب کشی اطلاعات کافی را درباره چگونگی بسته بندی وسایل شکستنی و کارتن کردن آن ها به دست آورید. برای این که جابه جایی منظم و با کمترین آسیب را داشته باشید باید تحقیق کنید و یک باربری مناسب و کاربلد را برای اسباب کشی خود انتخاب کنید. اگر در شهر شیراز زندگی می کنید و در حال جابه جایی منزل خود هستید بهترین گزینه ای که می توانیم به شما معرفی کنیم شرکت تضمین بار شیراز است که کلیه ی خدمات جابه جایی و حمل اثاثیه منزل شیراز را به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملا تضمینی انجام می‌ دهد. این شرکت با ضربه گیر های مختلف و با دقت بسیار بالا از اثاثیه شما حفاظت می کند‌.

شرکت تضمین بار دارای جدیدترین ماشین های مسقف حمل بار در بین باربری شیراز است و بهترین و کاربلدترین کارگران را در این زمینه نزد خود دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از مهم ترین قسمت های اسباب کشی آشنا کنیم آن هم بسته بندی ظروف شکستنی است که باید بسیار با دقت آن را انجام دهید. پس در ادامه این مقاله با من همراه باشید تا شما را با روش های کاربردی بسته بندی وسایل شکستنی آشنا کنیم.

روش های بسته بندی ظروف شکستنی

برای بسته بندی ظروف شکستنی به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای جابجایی ظروف شکستنی نیازمند وسایلی هستید که با آن ها از اشیا شکستنی مراقبت کنید تا به صورت سالم جابه جا شوند. اگر وسایل شکستنی را به خوبی بسته بندی کنید و از وسایل محکم برای بسته بندی آن ها استفاده کنید، می توانید خسارات احتمالی ظروف شکستنی را تا کمترین حد ممکن کاهش دهیم. یکی از بهترین ابزار هایی که می توانید برای بسته بندی لوازم شکستنی از آن استفاده کنید، نایلون ها و محافظ های حباب دار هستند که به راحتی می توانید ظروف و وسایل شکستنی خود را در این محافظ‌ ها بپیچید و آن ها را از وارد شدن ضربه ها مراقبت کنید.

پس از پیچیدن ظروف در نایلون حباب دار با چسب پهن دور وسایل را بپیچید تا محکم شوند و در صورت حرکت، چسب جلوی حرکت زیاد آن ها را بگیرد. بعد از پیچیدن ظروف با این وسیله ظرف مورد نظر خود را سلفون پیچ کنید تا چسب و نایلون از هم باز نشود.‌ بعد از این که ظروف را به شکلی که ذکر کردیم پیچیدید، باید در کارتن هایی که برای اسباب کشی خریداری کرده اید قرار دهید.

کارتنی که برای بسته بندی ظروف شکستنی تهیه می‌ کنید باید بسیار مقاوم باشد تا وزن ظروف شکستنی سنگین را تحمل کند و باز نشود که در این زمینه کارتن های محکم و 5 لایه بسیار مناسب هستند. وسیله دیگری که برای بسته بندی وسایل شکستنی لازم است ماژیک ومی باشد. بهتر است از ماژیک قرمز برای کارتن های شکستنی استفاده کنید و حتما واژه (ظروف شکستنی) را روی کارتن مشخص کنید تا در هنگام جابجایی با دقت بیشتری آن را حمل کنند.

بسته بندی وسایل شکستنی

بسته بندی وسایل شکستنی

پس از این که وسایل مورد نیاز برای پیچیدن ظروف شکستنی را تهیه کردید، نوبت بسته بندی اصولی آن ها است. اگر پیچیدن آن ها صحیح نباشد، نباید انتظار داشته باشید ظروف شما در جابجایی سالم بمانند. برای بسته بندی صحیح در مرحله اول کارتن محکمی که تهیه کرده اید را بردارید، سپس محافظ های حباب دار را در اندازه های مناسب با کارتن برش دهید و سپس ضربه گیر ها را کف کارتن قرار دهید.

نکته مهمی که در انتخاب کارتن برای ظروف شکستنی باید رعایت کنید، این است که از انتخاب کارتن های بزرگ خودداری کنید چون کارتن های بزرگ وقتی پر می شوند، وزن زیادتری دارند و در هنگام حمل بار و جابجایی کنترل آن ها سخت است و ممکن است پاره یا باز شوند، پس کارتن های کوچک انتخاب مناسب تری هستند.

برای این که بسته بندی شما اصولی باشد سنگین ترین و همسان ترین ظروف را کف کارتن قرار دهید و از گذاشتن ظروف غیر هم سطح در کف کارتن خودداری کنید. به طور کلی ظروفی که آسیب پذیری بیشتری دارند مثل لیوان ها و ظروف پایه دار را نباید در سطح کارتن قرار داد و قسمت بالای کارتن برای آن ها انتخاب بهتری است.

هنگام قرار دادن ظروف روی هم در جعبه حتما فضای خالی بین آن ها را محافظ های حباب دار یا کاغذهای باطله قرار دهید تا در صورت برخورد به هم نشکنند. پس از این که کارتن را به روش هایی که ذکر شد پر کردید برای تست اصولی بودن آن، جعبه را تکان دهید و اگر صدای ظروف را نشنیده اید یعنی بسته بندی شما به طور اصولی انجام شده است. پس از آن مرحله آخر این است که علامت شکستنی را روی کارتن بنویسید و آن را با چسب پهنی که خریداری کرده اید یا به اصطلاح چسب کارتن محکم کنید تا کارگران موقع حمل بار محتویات جعبه را بدانند و با احتیاط آن را حمل کنند.

جعبه کردن ظروف شکستنی

جعبه کردن ظروف شکستنی به صورت جداگانه

بسته بندی وسایل شکستنی در کارتن یکی از کارهای حساسی است که باید با دقت فراوان انجام شود. یکی از وسایلی که می توانید برای بسته بندی مناسب و محکم لوازم شکستنی تهیه کنید، جعبه های چوبی هستند که استقامت و مقاومت بیشتری نسبت به کارتن ها دارند، اما هزینه بالاتری نیز دارند.

روش هایی که در بالا ذکر شد روش های اصولی برای بسته بندی ظروف شکستنی بود اما یکی از بهترین روش هایی که برای بسته بندی لوازم شکستنی می توانید انجام دهید، جعبه کردن آن ها به صورت جداگانه است؛ مثلا لیوان‌ ها و فنجان ها را در کارتن هایی با ارتفاع کم و در کنار هم قرار دهید و اطرافشان را با محافظ های حباب دار بپوشانید.

ظروفی که شکل استوانه‌ ای دارند مثل تنگ ها و گلدان های شکستنی را در یک جعبه قرار دهید و دور آن ها را با پارچه و یا کاغذهای باطله رول کنید و در کنار هم بپیچید تا ضربه نبیند. ظروف شکستنی دیگری که بسته بندی آن ها بسیار حساس است، بشقاب ها هستند. برای پیچیدن آن ها پس از قرار دادن هر بشقاب در کارتن بین آن ها از پارچه های نازک و یا ضربه گیرهای پلاستیکی استفاده کنید تا در زمان جابجایی و یا تکان خوردن جعبه و وارد شدن فشار آسیبی به بشقاب ها وارد نشود.

نحوه صحیح بسته بندی لوازم شکستنی

یکی از نکاتی که در هنگام بسته بندی وسایل شکستنی باید رعایت کنید، این است که چند سانتی متر از بالای کارتن را حتما خالی بگذارید و این فضا را با پارچه یا روزنامه های باطله پر کنید و سپس کارتن را چسب بزنید.

مورد دیگر این است که برای بسته بندی ظروف شکستنی، ظرف های بزرگ تر و سنگین تر مثل دیس ها را در کف جعبه قرار دهید و بشقاب ها که سبک تر هستند را روی آن ها و در قسمت بالای جعبه بگذارید. به طور کلی بهتر است لوازمی که دارای سطح یکسان و صاف هستند مثل بشقاب ها و دیس ها را در قسمت پایین جعبه و ظروف دیگر مثل کاسه ها در روی آن ها و قسمت بالای جعبه قرار بگیرند تا فشار وارد باعث شکستن آن ها نشود.

سخن آخر

در این مقاله با روش های استاندارد و اصولی بسته بندی ظروف شکستنی آشنا شدید. حال می‌ دانید که برای جمع آوری وسایل در زمان اسباب کشی باید از چه ابزار هایی استفاده کنیم تا کمترین آسیب به آن ها وارد شود. علاوه بر بسته بندی اصولی ظروف شکستنی، باربری که انتخاب می کنید هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.