چیدمان وسایل منزل

نحوه چیدن وسایل و بار بعد از اسباب کشی

مقدمه

مهمترین و دشوارترین مرحله در اسباب کشی نحوه چیدمان وسایل منزل می باشد. بسیار مهم است در زمان اسباب کشی، هر یک از وسایل خود را در فضای مناسبی قرار دهید. نحوه چیدن وسایل در کارتن، می تواند از شکستگی و وارد شدن آسیب به وسایل در زمان جابجایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند. شرکت باربری شیراز به شما این امکان را می‌ دهد تا دیگر نگران شکستن وسایل خود در هنگام اسباب کشی و قیمت بالا برای حمل اساسی خود نباشید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه صحیح و اصولی چیدمان وسایل پس از اسباب کشی توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چیدمان وسایل منزل

شرکت های مختلفی در شهرهای مختلف ایران وجود دارند که کار اسباب کشی و چیدمان وسایل را انجام می دهند، شرکت تضمین بار شیراز این کار را به بهترین نحو و قیمت مناسب انجام می دهد.

اسباب کشی از جمله کار هایی می باشد که با دردسرهای و دشواری های زیادی همراه است، اما راه هایی وجود دارد که بتوان از شر این سختی ها خلاص شد. شرکت های باربری می توانند  بسته بندی و حتی چیدمان و دکوراسیون منزل جدید را تا حد امکان برای شما آسان تر کنند.  در اسباب کشی ابتدا باید بسته بندی انجام شود، بعد از این که مرحله بسته بندی به پایان رسید نوبت مرحله چیدمان می‌ رسد. اگر خودتان بخواهید اسباب کشی منزل خودتان را انجام دهید، برایتان خسته کننده و دشوار می‌ باشد و تمام وقت و انرژی تان را می گیرد. پس بهترین کار این است که از شرکت های باربری کمک بگیرید تا به بهترین شکل این کار را برایتان انجام بدهند. برخی از شرکت های باربری برای جل نظر و رضایت مشتریان خود، اقدام به نصب ردیاب خودرو را در ماشین های اسباب کشی خود کرده اند. در چنین شرایطی شما می توانید از محل دقیق خودرو و همچنین مدت زمان که طول می کشد تا خودروهای شرکت باربری به محل برسند را تخمین بزنید.

چیدمان وسایل منزل

ترتیب مناسب برای مراحل چیدمان خانه جدید :

زمانی که شما قصد حمل اثاثیه منزل در شیراز را دارید، باید مراحل چیدمان را به ترتیب و درست انجام دهید تا از وارد شدن آسیب به وسایل خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید.

_راه اندازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی:

اگر اسباب کشی را در فصل سرما انجام می دهید، ابتدا قبل از شروع چیدمان سعی کنید سیستم گرمایشی منزل را نصب و روشن کنید تا فضای داخل منزل تان گرم شود. همچنین اگر در فصل گرما اسباب کشی داشتید، باید قبل از شروع سیستم سرمایشی را نصب و روشن کنید تا هوای گرم باعث جلوگیر کارتان نشود.

_نصب کردن لوازم گازی و برقی :

لوازمی مثل یخچال، گاز و تلفن و … از مهمترین وسایل منزل می باشند. قبل از چیدمان، آن ها را نصب و راه اندازی کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آب خنک یا چای و قهوه برای رفع خستگی استفاده کنید. یک فضای کوچک برای رفع خستگی در یک گوشه ای از خانه برای خودتان فراهم کنید.

_ قرار دادن هر جعبه در جای خودش :

روی همه بسته ها از برچسب استفاده کنید، به طوری که بدانید در هر جعبه چه وسایلی را قرار داده اید. از همان ابتدا هر بسته را در جای درست خود قرار بدهید، در این صورت از به هم ریختگی خانه جلوگیری کرده و کار را برای خودتان آسان تر می کنید. بهتر است در ابتدا محل قرارگیری بسته ها را مشخص کنید و سپس درب جعبه را باز کنید.

اسباب کشی منزل

_ابتدا چیدمان آشپزخانه را شروع کنید :

آشپزخانه وسایل شکستنی دارد و اگر وسایل را به موقع نچینید ممکن است وسایل منزل تان شکسته شود پس اول با دقت وسایل آشپزخانه را بچینید و جعبه های شکستنی را از سر راه خود بردارید.

برای چیدن وسایل آشپزخانه بهتر است ابتدا از وسایل مهم و ضروری شروع کنید و چیدن وسایلی که کمتر به کارتان می‌ آید را برای مراحل بعدی بگذارید.

_چیدمان اتاق خواب ها :

اتاق خواب ها را قبل از نشیمن بچینید، زیرا اتاق خواب برای استراحت است و زمانی که احساس خستگی کنید می توانید کمی استراحت کنید. از این جهت بهتر است تمام وسایل مربوط به اتاق خواب ها مثل رختخواب و فرش و کمد و … را سر جای خود قرار دهید.

_ چیدمان کلیات وسایل منزل :

در زمان چیدمان وسایل منزل حواستان باشد که وسایل کوچک را بین جعبه ها دور نیندازید، برای نظم دهی به فضای اطراف ابتدا از وسایل بزرگ شروع کنید و سپس به سمت چیدن وسایل کوچک تر بروید. به عنون مثال اول جای مبلمان و وسایل بزرگ مثل پیانو، میز تلویزیون و … را در جای مناسب قرار دهید و سپس جعبه هایی که وسایل جزئی در آن ها قرار دارد را باز کنید.

_تزیین کردن خانه :

برای تزیین کردن خانه یک زمان خلوت نیاز است، پس تزیینات را برای چند روز بعد از چیدمان بقیه وسایل موکول کنید. زمانی که لوازم کلی منزل را سر جای خودشان قرار دادید به سراغ لوازم تزیینی مثل تابلو ها، ساعت دیواری، لوستر، گل و گیاه و … بروید، این گونه بهتر می توانید جای لوازم تزیینی را تعیین کنید. مثلا لوستر و پرده ها را باید در آخر زمانی که خانه کمی از حالت آشفتگی خارج شد نصب کنید.

_ گردگیری و تمیز کردن خانه :

پس از این که تمام وسایل کلی و جزئی و تزئینی منزل را چیدید نوبت به تمیزکاری منزل می رسد. اول باید سرویس بهداشتی و حمام را به درستی شسته و تمیز کنید و بعد از آن گردگیری بقیه خانه را انجام دهید.

_ کمک گرفتن در چیدمان منزل :

از همه اعضای خانواده در باز کردن جعبه ها و چیدمان کمک بگیرید، یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید به طوری که همه اعضای خانواده بتوانند در چیدمان وسیله ها به شما کمک کنند. اگر اعضای خانواده در جا به جایی و چیدمان وسایل به همدیگر کمک کنند کار بسیار آسان تر و با کمترین حد ممکن خستگی صورت می گیرد.

حمل اثاثیه منزل

نکاتی که در چیدمان پس از اسباب کشی منزل باید به آن ها توجه داشته باشید :

قبل از این که بسته ها را باز کنید وسایل مورد نیازتان مثل چاقو،  چسب، پیچ گوشتی، چکش، میخ و نایلون های زباله را تهیه کنید. روی همه بسته ها حتما برچسب بزنید تا بدانید که هر کدام از بسته ها متعلق به کدام مکان می باشد.  اول جای جعبه ها را مشخص کنید بعد آن ها را باز کنید، برای راحت تر کردن کار خود یک طرح خاص از چیدمان وسایل را در ذهن خود تصویر سازی کنید. برای حفظ امنیت خانه جدید حتما به محض انتقال وسایل تان قفل های درب خانه را تعویض کنید.

نتیجه گیری 

چیدمان یا دکوراسیون منزل پس از این که اسباب کشی و انتقال وسایل  به منزل جدید انجام می شود، صورت می گیرد که می توان به دست صاحب منزل یا کارگران باربری انجام شود. اگر خودتان بخواهید وسایل منزلتان را در خانه جدیدتان بچینید کارتان دشوار می شود و برای این که کارتان راحت تر شود باید مرحله به مرحله و به درستی کار را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.